Met deze tips van Jesse Verbakel vergroot je de effectiviteit van gesprekken met debiteuren

Het aantal betaalachterstanden verminderen en de klanttevredenheid vergroten. Dat is waar we ons allemaal voor inzetten. Een belangrijke factor hierin is het in gesprek komen met de debiteur. Dat is iets anders dan het in contact komen met de debiteur. Met een gesprek sta je open voor zijn verhaal, luister en denk je mee. Pas dan kun je werken aan een duurzame oplossing. Maar hoe kom je écht in gesprek met een debiteur? Ook met een niet-willer?

‘Een andere, unieke kijk op huurincasso voor een beter resultaat’

Een onafhankelijk kennisplatform voor huurincasso. Dat is Wocowijzer. Het kennisdelen staat centraal en dat gaat van het geven van masterclasses en bootcamps tot aan het opstellen van unieke SLA’s. Alles met als doel verbinding te creëren binnen de sociale verhuur tussen corporaties en gerechtsdeurwaarders. De man achter Wocowijzer is Robert Leeuwenburgh en we spreken hem over zijn unieke visie van huurincasso.

MARIE-JOSÉ BOSCH, PREVENTIEF INCASSOMEDEWERKER BIJ WOONPARTNERS OVER:


TRAINING ACTIVERENDE INCASSO

“In contact komen met de huurder is één ding, maar met hen in gesprek gaan én vooral ook blijven, dat is een ander ding. Ik heb in de training handvatten gekregen om het gesprek aan te gaan zodat de huurachterstand eerder kan worden opgelost.”

Recent volgde Marie-José Bosch, Preventief Incassomedewerker bij Woonpartners, de training Activerende incasso en ze is erg nieuwsgierig wat het haar in de praktijk gaat opleveren.

MANON REUMKENS, MEDEWERK INCASSO BIJ WONEN ZUID


Hoe helpen motiverende gesprekstechnieken bij een succesvol incassoproces?

Manon Reumkens, Medewerker Incasso bij Wonen Zuid volgde enkele jaren geleden de training motiverende gesprekstechnieken. Hierdoor kan ze snel de juiste hulp bieden aan huurders en tot een oplossing komen. “Je steekt meer energie in een gesprek en komt dan ook tot betere afspraken”, aldus Manon.

BAUKE LAGARDE, BRABANTWONEN OVER DE NIEUWE WERKWIJZE:

‘Ik zie héle mooie dingen gebeuren’

Begin dit jaar is BrabantWonen gestart met een nieuwe incassowerkwijze met als doel het voorkomen dat de huurachterstand steeds groter wordt. Bauke Lagarde, Manager Sociaal Beheer en Incasso bij BrabantWonen vertelt meer over deze werkwijze en deelt de resultaten met Antoon Donkers, Algemeen Directeur Janssen & Janssen.

Gedragsaanwijzing: een middel om kosten te besparen voor jouw huurders

Een huurder met betaalproblemen in een zo vroeg mogelijk stadium helpen om hoge kosten te voorkomen. Hoe doe je dat? Het incassoproces van WonenBreburg is hier helemaal op ingericht. Wenda Molenschot deelt graag hun tips met ons.

Wenda: “Zo veel mogelijk persoonlijk contact met de huurder en meedenken aan een goede oplossing. Dát is de mindset van WonenBreburg en hieruit vloeide een nieuw product voort: de gedragsaanwijzing.”

Stellingdiscussie:

Elke woningbouwcorporatie zou moeten tolereren dat 1 procent van de huur niet betaald wordt. Wat vinden Wilbert van de Donk en Claartje Bom:

JA OF NEE?

Stellingdiscussie:

Huurders moeten geholpen worden met gedragsverandering in plaats van met het oplossen van schulden.

JA OF NEE?

Stellingdiscussie:

Woningbouwcorporaties moeten hun incassowerkzaamheden uitbesteden.

JA OF NEE?

Max Jansen, Corp Support:

‘Een gebruikersovereenkomst biedt uitkomst na een ontruimingsvonnis’

Tips van onze incassospecialisten bij Janssen & Janssen:

Waarom is het belangrijk om out of the box te denken gedurende het incassoproces?

Wat maakt dat contact hebben met medewerkers van de corporaties belangrijk is?

Hoe helpt haar rol als budgetcoach om de huurder op de rit te krijgen?

MARGA VAN DER VEER, INCASSOMEDEWERKER BIJ JANSSEN & JANSSEN:

Regelingen treffen, hoe doen we dit?

is een uitgave van:

Deze pagina delen?